Turniej League of Legends odbędzie się w ramach wydarzenia Festiwal Fantastyki Opolcon 2024 w dniach 13-15.09.2024, które będzie się odbywać w budynkach Zespołu Szkół Elektrycznych, Zespołu Szkół Ekonomicznych oraz Publicznego Liceum Ogólnokształcącego nr VIII im. Aleksandra Kamińskiego. Tereny wydarzenia znajdują się w Opolu przy ul. Tadeusza Kościuszki 39-41 i 43 oraz przy ulicy Ozimskiej 48A.
Organizatorami Turnieju są DOTIFY Daniel Makioła-Mięsopust, mieszcząca się przy ul. Podmiejskiej 18/3, 41-506 Chorzów, NIP 627-27- 69-172, REGON 387229725 oraz Stowarzyszenie OKF Fenix mieszczące się przy ul. Bytnara Rudego 2, 45-256 Opole, NIP 7543086073, REGON 161611776, zwanych dalej Organizatorami.
2. Postanowienia ogólne
Definicje: a) Turniej – rozgrywki między zgłoszonymi drużynami w ramach gry League of Legends odbywające się w ramach Imprezy Festiwal Fantastyki Opolcon 2024 b) Uczestnik – osoba, która dokonała rejestracji i weźmie udział w Turnieju. c) Gość – osoba, która planuje odwiedzić Imprezę, jednak nie będzie brała aktywnego udziału w Turnieju.
Niniejszy regulamin określa zasady przeprowadzenia Turnieju.
Każdy z Uczestników bądź Gości Turnieju zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu oraz jego przestrzegania.
Przystąpienie do rozgrywek bądź ich obserwacja oznacza akceptację treści Regulaminu.
Wszelkie informacje, treści, znaki graficzne oraz zdjęcia na Stronie stanowią własność Organizatorów i ich kopiowanie, powielanie, wykorzystywanie bez pisemnej zgody Organizatorów jest niedopuszczalne i stanowi naruszenie prawa.
Organizatorzy zastrzega możliwość wprowadzenia zmian w treści Regulaminu.
Decyzje Organizatorów są ostateczne.
3. Sposób rejestracji – zapisy
Uczestnikami Turnieju, mogą być: a) osoby, które ukończyły 18 rok życia w momencie rejestracji, b) osoby powyżej 16 roku życia posiadające pisemną zgodę opiekuna prawnego
Zgłoszenia do Turnieju odbywają się przez formularz zgłoszeniowy udostępniony na stronach internetowych Organizatorów.
Formularz zgłoszeniowy wypełnia kapitan drużyny, podając: a) nazwę drużyny oraz logotyp (jeśli istnieje), b) imię i nazwisko każdego członka drużyny, c) Datę urodzenia każdego członka drużyny, d) adres mailowy oraz numer telefonu komórkowego kapitana, który umożliwi kontakt, e) nazwę gracza właściwą dla regionu EUNE każdego członka drużyny.
Nazwy drużyn oraz ich logotypy nie mogą naruszać dóbr firm lub osób trzecich oraz nie mogą być w żaden sposób wulgarne i obraźliwe.
Zgłoszenia zapisu drużyn będą przyjmowane od 05.08.2024 do 12.09.2024, chyba że Organizatorzy postanowią inaczej.
Logotypy drużyn prosimy o przesłanie do Organizatora drogą mailową w formacie .PNG. W przypadku braku posiadania logotypu zostanie zastosowane domyślne logo (logo Organizatora).
Każda drużyna zgłoszona do udziału w Turnieju ma obowiązek wpłacić wpisowe w wysokości 20 złotych brutto za każdego zgłoszonego członka drużyny na konto Organizatora. Dane do przelewu zostaną podane drogą mailową. Wpłacone wpisowe nie podlega zwrotowi.
Wpisowe należy uiścić w terminie 72 h od otrzymania informacji z potwierdzeniem zapisów. Wpisowe w całości przeznaczone jest na nagrody dla zwycięskich drużyn.
Wpisowe nie podlega zwrotowi w przypadku: a. Dyskwalifikacji w związku z niedostarczeniem kompletu wymaganych dokumentów, b. Dyskwalifikacji w związku z oszustwem lub próbą oszustwa, c. Dyskwalifikacji w związku z niestawieniem się na wyznaczony mecz.
Wysłanie przez Uczestnika zgłoszenia w ramach Turnieju jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu przez drużynę.
Każdy Uczestnik zobowiązany jest stosować się do postanowień niniejszego Regulaminu.
Zapisy do Turnieju oraz komunikacja między zawodnikami odbywa się za pomocą platformy wskazanej przez Organizatora.
Uczestnik będący w drużynie A nie może grać w żadnym innym zespole (drużynie B) w czasie trwania Turnieju. Dotyczy to także sytuacji, gdy drużyna A odpadnie we wcześniejszym etapie Turnieju.
Organizatorzy nie zapewniają dodatkowego sprzętu takiego jak słuchawki i mikrofony.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wcześniejszego zamknięcia zgłoszeń na turniej lub czasowego wstrzymania przyjmowania zgłoszeń. Organizatorzy zobowiązują się do informowania o wszystkich zmianach poprzez kanały social media.
4. Zasady i system turnieju
Turniej League of Legends rozgrywany będzie na platformie EU Nordic & East na aktualnym w danym dniu patchu w angielskiej lub polskiej wersji klienta LoL.
W wypadku uzasadnionego podejrzenia o oszukiwanie podczas gry, drużyna może zostać trwale zdyskwalifikowana z Turnieju. Drużyna nie będzie mogła wziąć udziału w tym oraz następnych turniejach organizowanych przez Organizatora.
Każda drużyna może się spóźnić do 15 minut od ustalonej godziny meczu. W przypadku braku wcześniejszej informacji oraz spóźnienia powyżej 15 minut drużyna zostanie zdyskwalifikowana, co będzie równoznaczne z przegranym meczem.
Wszystkie mecze odbywają się w porozumieniu z Organizatorami.
Mecze rozgrywane będą w systemie single elimination, tj. przegrana drużyna odpada z Turnieju. Wyjątek stanowi mecz finałowy, który odbędzie się w formule best of three, czyli do dwóch wygranych. Mecze finałowe będą następować po sobie.
Pokoje gry tworzone będą przez reprezentanta Organizatora.
W trakcie gry w uzasadnionych przypadkach można użyć opcji pauzy w porozumieniu z Organizatorem.
Nieuzasadnione użycie pauzy może spowodować nałożenie na gracza/drużynę ostrzeżenia, a w przypadku powtórzenia przewinienia doprowadzić do dyskwalifikacji gracza. Decyzje te podejmuje Organizator.
ROZŁĄCZENIE/DISCONNECT/PAUZA: a) drużynom przysługują dwie pauzy nie dłuższe niż 5 minut, b) po każdorazowym upływie 5 minut pauzy zarówno jedna, jak i druga drużyna ma obowiązek jej zakończenia (unpause), c) każdy z graczy musi być gotowy na ewentualne zakończenie pauzy. Ze względu na krótki czas trwania, nie ma obowiązku pytania przeciwnika o gotowość. Reguła ta nie dotyczy przypadku przedłużenia pauzy za porozumieniem stron, wtedy drużyny zobowiązane są do przestrzegania zasady FairPlay.
Wulgarne zachowanie i bezpodstawne obrażanie przeciwników w komentarzach do meczu bądź na serwerze będzie karane ostrzeżeniem, a następnie usunięciem z Turnieju.
Zgłoszenie do Turnieju równoznaczne jest ze zgodą na oglądanie oraz streamowanie meczu przez Organizatora.
Zawodnicy nie mogą rozpocząć meczu bez administratora lub komentatora, jeśli zostaną wcześniej poinformowani o ich obecności. W opcjach gry należy wybrać opcję “Lobby Only” dla widzów.
Po zakończeniu meczu każdy kapitan zobowiązany jest do wysłania Organizatorowi zrzutu ekranu na kanał na discordzie z potwierdzeniem wyniku meczu.
5. Przebieg turnieju oraz wyłonienie zwycięzców
Każdy mecz będzie rozgrywany przez dwie trzyosobowe drużyny na mapie Howling Abyss.
Mecz jest rozgrywany do momentu, w którym jedna z drużyn zniszczy nexus przeciwnika lub któraś z drużyn się podda.
6. Nagrody
Stosowanie wyróżnień, nagród, pucharów oraz medali ustalają wyłącznie Organizatorzy.
Drużyna, która zajmie pierwsze miejsce, otrzyma tytuł Zwycięzcy Turnieju.
Nagroda za poszczególne miejsca w Turnieju finałowym a) 1 miejsce – 60% puli, b) 2 miejsce – 30% puli. c) 3 miejsce – 10% puli.
Nagroda zostanie wypłacona pomniejszona o obowiązujące podatki regulowane przez obowiązujące prawo.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do przyznawania dodatkowych nagród w formie fizycznej.
7. Postanowienia końcowe
Podczas rozgrywek obowiązują Zasady Turnieju League of Legends dostępne na stronie: https://s3.eu-west-1.amazonaws.com/eu-tournamentassets/files/Guideline-PDFs/League-of-Legends/PL-200821-Leagueof-Legends-Guidelines.pdf
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa obowiązującego na terenie Polski.
Każdy Uczestnik oraz Gość biorący udział w Turnieju wyraża zgodę na wykorzystanie wizerunku do celów marketingowych.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności